måndag 19 mars 2012

Prolog Normandie - Kung Micke

Så var man uppe på hotellrummet efter en händelserik förstadag här på Tour de Normandie.
En knixig och kuperad prolog på 3,4km skulle vi köra idag. För egen del började det ok men drygt halvvägs laddade jag lite för hårt utför in i en skymmd långsväng och klarade inte att hålla min linje utan bromsade på mig rätt ordentligt och fick hoppa upp på en trottoar för att komma igenom böjen. Jag tappade därmed mycket fart och fick dra igång igen så var den prologen körd. Kom i mål besviken över missen jag gjort men det gick över ganska snabbt.
Det började med att Philip kom in på andra tid och den verkade stå sig rätt bra ju längre tiden gick. Sedan hoppade jag in i servicebilen med Philip och direktör Mario när han åkte bakom Micke som körde en grym prolog helt enligt skolboken. Han körde starkt uppför, smekte både ut och insidan av vägen i kurvorna och vågade ligga kvar i bågen i de sista 90gr böjarna in till mål. Bästa Tid!! En tid som stod sig och Micke är Kung här i Normandie! Philip blev 4:e man till slut och vi skålade med ett glas champagne under middan nu i kväll.

Micke i gul tröja på podiet. Grattis som rackarn Micke!  
Imorrn ska vi köra etapp 2 som är 20 mil mellan Colombelles och Forges les Eaux.
Á block!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar