onsdag 21 mars 2012

Normandie etapp 3 & 4

Dagen har bjudit på dubbeletapp här nere i France. Väckning 06.30, i med en skål spaghetti en baguette samt två koppar kaffe sen uppställning till 61km kort förmiddagsetapp. Landström gillade tydligen att kliva upp före tuppen för han kasta loss tidigt och satt i dagens utbrytning redan efter 8km. En utbrytning som skulle hålla hem. Landis tog sig över linjen som tredje man! På fyra man höll de galet snabba 48.9 i snitt. Vi övriga som satt i klungan tyckte det hade rullat på rätt skapligt när vi kom imål en dryg minut efteråt.

Eftermiddags etappen var lite drygt 10 mil och av det mer kuperade slaget. Dessutom hade den franska väderguden börjat blåsa vilket medförde att jag när landskapet öppnade upp sig efter backkrönen fick ligga på den så mysiga strängen. Det med en mätare som aldrig visade under 50km/h. (Livin the dream). : )
Jag lyckades iaf täcka några attacker inledningsvis för oss innan första "knäppan" dök upp och tog mig sen med klungan till mål som förövrigt slutade med en grande klungspurt. Lite sura ben vart det denna eftermiddag men jag lyckades få dubbel portion pasta, kykling, haricot verts av kyparen nu i afton + att Morres brorsa har masserat mina ben ordentligt. Han lovade att jag skulle va klar för imorrn.

Det blir tyvärr ingen bild i dag då jag tog i med mitt fulaste hela dagen ;)
Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar