torsdag 22 mars 2012

Normandie etapp 5

Idag har vi kört kungaetappen här i Normandie. 193km med backar och kantvindspartier hade fransmännen satt på agendan till idag. Jag gjorde några ordentliga försök att vara med i dagens utbrytning men många lag hade visst samma tanke. De första två timmarna hade vi ett snitt på 48, inget gick således iväg. Det gick istället tre stycken lite senare för att snart bli uppåkta igen. Vi satte under tiden upp laget högt och skyddade Micke och Philip till den kuperade avslutningen. När vi nådde dagens längsta backe sprack klungan av och jag hade inte tilräckligt med kräm kvar för att göra nån mer nytta utan tog ett behagligare tempo upp och åkte sen vackert till mål. Våra classementsryttare Micke och Philip gör det bra och avancerade vardera en plats i totalen idag. Förövrigt kan jag rapportera att solen lyst på oss och temperaturen har nått upp till runt 20gr de två senaste dagarna. Två tävlingsdagar med kort kort är därmed i box. Imorgon är etappen 156 km. Jag ska läsa på lite nu innan jag somnar.


Öppna fält och kantvind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar