tisdag 3 maj 2011

Samlade smånews senaste veckan

Nu sitter jag på tåget till Schiphol för att om några timmar landa i Trieste. En fördel med att åka tåg i Holland är att det är gratis wifi. Moooi! På dutch, dvs Braaaa! På svensk.
Tänkte berätta lite om senaste veckan som rubriken lovar.
Min käre bror va här på besök under några dagar. Det blev en del handlat till vårgarderoben, främst av bror. Det blev även några finkaffe på uteservering. Riktigt gött att snicksnacka och hänga med lillbrorsan! Utgångstanken var oxå att vi tillsammans skulle åka in till Amsterdam i lördags för att kolla in alla Holländare som under Queensday (Nationaldagen här) klär sig i orange, springer ut på gatan och festar så mycket och så länge de bara orkar. Desvärre missade jag denna begivenhet då jag tävlade både lördag och söndag. Bror hälsade att det var galet mycke folk på gatorna och i kanalerna... : )

Tävlat blev det ju alltså lördag-söndag. Två Gp-lopp stod på programmet 80 samt 85 km långa på vardera ca 1,5km varv. Gemensam träning med laget före och efter loppen var beordrat från direktörn så det blev några extra km insatta på kontot. Jag tog loppen mest som bra träning då jag ville spara lite på krutet inför veckan som kommer. Imål som 16:e i Ronde van Beilen efter att ha vunnit spurten i tredjegruppen under lördagen. På Söndan i Ronde van Elim så kom jag dock med i dagens utbrytning på tio man. Jag spelade tyvärr lite för mycket (satt på hjul på en spurtsnabb holländare utan att vilja ta en lucka efter en attack med några varv kvar till mål). Holländaren var även han iskall och tog inte luckan heller så vi fick se gruppen försvinna framför oss. Efter det gapade och skrek vi lite på varandra och sa att den andre va en idiot och jävligt korkad som inte tog luckan osv... Så kan det bli ibland. Blev till slut 9:a iaf. Min lagkompis Peter in som 3:a så de va helt ok.

1 kommentar:

  1. Fan va rädd han måste vart när Hank The Tank röt till!

    SvaraRadera