söndag 8 maj 2011

Giro di Friuli

Giro di Friuli som jag tillsammans med mina lagkompisar och ledare i landslaget kört i den nordöstra delen av italien nära gränserna till Österrike och Slovenien är över. Loppet som tråkigt nog blev till fyra dagar då arrangören inte hade fått tillstånd att köra den sista etappen i den region där etappen var planerad att gå. (Detta var iaf den officiella förklaringen).

Hur som helst så bjöd Italien samt övriga lag upp till dans. De fyra etapperna har gått fort. Attackerna har haglat konstant och alla lag har verkat vara livrädda för att missa att komma med i dagens utbrytning. Hade jag fått en krona för varje attack jag gjort eller täckt här nere skulle jag kunna köpa med mig en rikitgt stor bit parmigiano-reggiano innan jag flyger tillbaks till Holland imorrn. Nu syns ju inte detta i resultatlistan och det ska det naturligtvis inte heller göra, sån är cykelsporten. Men jag tycker att vi var värda att synas högre upp i resultatlistan än vad som nu blev fallet och jag är bara lite bitter ; )
Jag tar med mig att det varit riktigt roligt att köra med det gänget som varit med här nere, det funkade verkligen bra ihop. Vi körde som ett lag och jobbade för varandra. Tack för det!
Vidare har maten, kaffet och vädret hållit vad det lovat här nere och med detta hårda loppet i benen ser jag fram emot tävlingarna som kommer.

4 kommentarer:

  1. Bra med en genomkörare inför Olympias iaf. Etapploppsrutin är som sagt viktigt. Längtar redan tillbaka ner till Groningen med de vackra husen och de gröna växterna :-)

    SvaraRadera
  2. Så sant. Allt är kvar. Bara att komma ner när du vill! :)

    SvaraRadera
  3. Vackert.

    Nästa vecka ännu vackrare.

    Må gott Henke!

    SvaraRadera
  4. Bror, du är alltid välkommen! Allt finns kvar : )

    Danneman, tack! Du oxå : )

    SvaraRadera