torsdag 12 maj 2011

Olympias Tour comin up

Moi,
Det börjar närma sig en av årets största tävlingar för min och lagets del när Olympias Tour drar igång med prolog nu på måndag. Sedan följer ytterligare sex etapper de närmsta fem dagarna. Det ska bli roligt och spännande att spänna vaderna under nästa vecka. Om det blåser så kommer det bli strössel av klunagan och om det inte blåser så kommer det vara ett galet krig om att hålla sig framme i spets. Det ryktas om ostadigare väder och ev regn under veckan.. Vi får se om Pohlman får rätt.
Det ska även bli extra roligt då det kommer bjudas på möjlighet att snacka på modersmålet i klungan. Flera svenskar kör nämligen tävlingen. Stevensson bröderna (åtmindstonde d.ä) i Sparebanken Vest, Wetterhall i Endura och Cykelcitygossarna skall finnas på plats.
Race info: http://www.olympiastour.com/

Hittade ett klipp från Friuli. Bergen är hårda som flinta, bokstavligen naturligtvis men även att ta sig över fast oj vad tjusiga att titta på! Pass på 1.10 in då händer det grejer... ; )

http://www.youtube.com/watch?v=vFJuoOe71Fw&feature=related

Efter ett rullpass idag på fm med efterföljande kaffe ihop med Frank så ska jag nu knoppa en liten stund innan det blir Gp-lopp ikväll. Alto di Hoogkerk heter loppet som går strax utanför stan med start 19.30. Av namnet att dömma så kan det nog bjudas på en liten backe, ist den första jag sett här i krokarna.

So long

6 kommentarer:

  1. Haha, gött att se att Italienskan sitter som den ska. Europa ligger vidöppet för dig nu :)

    SvaraRadera
  2. haha!! Fan vad du inte fatta vad han sa där!

    Gött att höra att du är laddad Henke man, Olympia känns lite intressantare än Girot här hemma just nu... ;) Hur känns tempobenen?

    Må väl
    /D

    SvaraRadera
  3. Hahaha! jag fattade allt då intervjun skedde på engelska, men även italienare kan de här med dubbning...
    Jag trist utan dina pajkar kvar i girot men en holländare i rosa är inte kattskit!
    Tempobenen har aldrig varit bra men kanske kan skrälla ;) Jag kommer dock vara jävligt snygg och se snabb ut i nya suiten! : )

    Må gött!

    SvaraRadera
  4. Moi Henke! Ordentliga motlut där, Stilig du är i tv. Lycka te i morn kamrat. Vare sig Pohlman spår, så ska själen ner i pedalerna. Vi ses i juni. Ciao bello!!

    SvaraRadera
  5. Moi Kalle! Tack för det! Sanna ord där. Japp blir gött o ses i juni :) Hoppas du mår prima! Ciao!

    SvaraRadera
  6. Vackert talat; Kalle!
    Jag ska för övrigt be att få framföra mina hjärtliga gratulationer till födelsedagsbarnet samt även meddela att bäste herrn gör sig förträffligt i italiensk TV.

    SvaraRadera