måndag 5 september 2011

Sum up

För att summera ihop helgens race så kan jag säga att vi klämde oss in på en 7:e plats på lagtempot i lördags. Vilket vi är nöjda med. Vi öppnade hårt och hade bästa tid efter 2/3 av loppet men tappade tyvärr lite tryck mot slutet och hade tredje tid imål, slutligen då sjua. Nedan ett litet sammandrag i form av video från lokal tv-noord.


Det gjordes även intervjuer av ett par av mina teammates i NOS vilket är rikstäckande tv. Här är ett inslag från deras motsvarighet till "sportnytt" om jag förstått saken rätt. Det görs en grej på Bauke Mollema vars klubbadress är NWVG och därigenom naturligtvis hade varit ett fint (men säkerligen smärtsamt) tillskott i laget. Han är ju dock i Espania och kör vueltan med sitt rabobank, dessutom rätt så skapligt då han finns med och slåss om segern.
Jag sitter i spets efter 1.54 annars inte mycket mer av mig i rutan.

http://www.vimeo.com/28554753

Även några stillbilder.





Vidare till igår och Kernen Omloop uci 1:2 över 180km. Det blev ett snabbt race mycket på smala vägar med klungan som ett sträck. Det var måttlig vind så klungan sprack aldrig av och farten kunde hållas hög. Flera grupper var loss under racet även jag var iväg i en grupp en stund i mitten av loppet. Flera lag var dock intresserade av en klungspurt och alla grupper som gick iväg kom så småningom tillbaks till klungan. Med ca 5km till mål var det en rätt så omysig krach långt fram i klungan när densamma skulle från en bred väg in på en smal och det naturligtvis var krig om possitionerna. Jag fick stampa ordentligt på bromsen och lyckades zickzacka mig igenom hel och ren men kom efter det inte fram till spets för att vara med och slåss om en framskjuten placering. Var 25:a imål. Slutligen var det roligt att träffa lite svenskar i Cykelcity och även Ljungblad.

So long

2 kommentarer:

  1. Hej! Still going stong!? När kommer du hem till Borås? Pizza och öl då kanske??

    SvaraRadera
  2. Tjena! Ajamännsann, still going iaf ;)
    Jag kommer hem nu till oktober har inte riktigt klubbat datum ännu. Pizza och öl vill jag väldigt gärna komma på, låter grymt! Det ser jag fram emot :) Hoppas allt är bra med er!

    SvaraRadera