lördag 24 september 2011

Fin avslutning

Jag var igår och körde mitt sista race för iår. Vi var ett gäng från laget som åkte över gränsen till Tyskland och ställde ut på GP Cloppenburg. Det var fest i den lilla staden Cloppenburg med livemusik, öltält, en massa festande folk och även cykeltävling. Starten var lagd sent och tävlingen kördes i mörker med varvet på ca 1,5km upplyst med diverse lampor. Cirkalisa 80 man på start och 67km skulle köras på en lättåkt bana med snabba kurvor vilket hjälpte till så att farten hölls hög. Jag var iväg i två olika utbrytargrupper under loppet men bägge kom tillbaks till klungan. Det slutade i klungspurt och jag tog Cor, Peter och ytterligare en av mina lagkompisar på mitt hjul ut på sista varvet. Drog sen fram dom och lämnade över i spets in i sista kurvan. Dom avslutade jobbet bra och det slutade med 1,2,3 Groningen. Tjusig prispall och fin avslutning!!

Med sista racet gjort ska jag de närmsta dagarna säga hejdå här nere sen blir det resa norröver och snart sätter jag fötterna hemma på svensk mark. Det blir fint de med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar