måndag 19 september 2011

Resumé

Gårdagen i Breda började bra där jag som en av tre från oss i nvwg satt med i den tidiga utbrytningen på ca 30 man som gick direkt från start då vinden låg på och vägarna var smala. Inledningsvis så var det naturligtvis bra fart och vi fick snabbt en lucka till kluingan på 1,5min. Tyvärr så satte sig allt för många på hjul när gruppen va såpass stor och farten avtog. Jag prövade en ny attack och kom iväg med ytterliggare två. Jag knep dagens första spurtpris men strax därefter gick allt ihop och med halva tävlingen körd så satt jag i klungan igen. Fem nya gick efter lite attacker där vi tyvärr bommade. Mot slutet var vi nära utbrytarna och det såg ut att bli klungspurt. Jag kännde mig även spänstig igen efter att ha kunnat åkt och återhämtat mig i klungan. Adrie tog mig så på sitt hjul och körde fram mig i bra possition, tyvärr så släppte hjulen för honom i en kurva på den regnvåta asfalten och han gick i backen med 2km kvar. Jag hade ingen chans att reda mig utan var oxå nere tillsammans med några till. Snopet men sånt som händer, blev så inget resultat av den finare sorten kan man säga. Vi klarade oss dock utan värre blessyrer och efter dagens rullpass känns det bra. Cykeln har fått några nya delar samt lite kärlek så det är bara på´t igen. Jag ska nämligen köra ett race till som går på fredag, ett kvälls GP i Cloppenburg, Tyskland.
Innan dess ska jag imorgon för första gången någonsin köra på bana. Vi ska till velodromen i Apeldoorn. Det blir skoj!

Later

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar