måndag 11 april 2011

Ronde van Midden Brabant

Igår var jag på plats i Dongen här i Holland för mitt sjätte lopp denna säsong. En champ av Ronde van Midden Brabant skulle utses och denne herre skulle behöva bemästra 165 km fördelat på 10 varv innehållande bla kantvind samt ett parti dålig kullersten á cirkalisa 500m. Dagens temperatur åkte upp en bit över 20gr och himlen var ljusblå så det var med glada miner som vi i nwvg plockade av oss både ben och armvärmare och rullade till start. Personligen kanske jag tyckte det var lite väl trivsamt, en nöjd cyklist är en dålig cyklist heter det ju ; ) Benen sved nämligen i inledningen av loppet och det fick tillföljd att jag lite för ofta hamnade en bit bak i klungan på den klassiska "strängen". Där gör det tyvärr inte ett skit mindre ont i benen att sitta när vinden kommer från sidan och farten aldrig tycks stanna av. Lyckligtvis stannade farten av halvvägs in i loppet efter att en grupp på 6 man gått iväg där vi hade Thomas med. Detta gjorde att mina kära ben lite senare kvicknade till och mot slutet ville dom gärna vara med och köra om titeln champ av Dongen. Det fick dom oxå göra när gruppen med bla min lagkompis Thomas blev inkörd på sista varvet. Attacker kom från alla håll på slutet men tyvärr så var inte jag eller nån annan i laget vaken nog att vara med på den som höll hem. Blev tillslut 12:e man imål vilket inte är dåligt men heller inget man bjuder på kullerbyttor över. Bara hem och ladda om till nästa fight.

                                                   En bild från dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar