måndag 4 april 2011

Moi!

Moi betyder hej på dutch dvs nederländska. Iallafall i den norra delen av Nederländerna runt Groningen där jag befinner mig och där jag även kommer att befinna mig till stora delar under innevarande säsong. Till saken, jag vill med detta bara säga moi och välkommen till min blogg, hör o häpna. En tanke om att blogga har funnits ett tag men energin har helt sonika lagts på annat, tills nu. Här ska du kunna följa mig och hur det går för mig. I år tävlar jag för det Holländska laget Hepro Kunststof Kozijnen NWVG (och då är NWVG ändå en förkortning av Noordelijke Wielervereninging Groningen) så ni fattar ju. Hyfsat långt namn.. Hemma i Sverige är jag fortfarande Boråsare och kommer alltså där åka i Borås tjusiga svart vit röda dress. Fyra starter har redan hunnits med iår och det kommer följa en rapport av dessa i nästa inlägg. Efter det så kör vi från nutid. Vi får se hur det går. Hoppas du ska vilja följa den och i desamma finna något läsvärt.

7 kommentarer:

  1. Du fostrar väl Hålländarna att kalla dig Hank the Tank!

    SvaraRadera
  2. Eller åtmindstone Heavy Henk.

    SvaraRadera
  3. Dedär med att jobba in smeknamn är en konst jag vet att du är hemma på Greven. "De Zweed" kör dom med nu, vi får se vart de tar vägen.

    SvaraRadera
  4. Moi! (Heter inte hej Moi på finska också föresten..??) Fasen va vackert Henke. Ge dom va dom tål där nere nu!

    /D

    SvaraRadera
  5. Du har som vanligt stenkoll Mr D! Men jag gissar att det nog oxå är den likheten som finns med finskan...

    SvaraRadera