fredag 8 april 2011

Podiet

Igårkväll körde vi i NWV Groningen ett GP-lopp här i Holland, Ronde van Ten Boer. Banan på lite drygt 1,4km skulle köras 53 varv och av ca 80 startande. Efter 20 varv kom jag loss i en sexmanna grupp. Sammarbetet i gruppen fungerade bra direkt och vi fick lucka till klungan som växte loppet igenom. Med 5 varv kvar lyckades vi varva klungan, eller det som var kvar av den. Inför loppet varnades jag för att inte dra med mig en viss cyklist hem till en spurt om loppet skulle utfalla på så vis. Denna cyklist fanns naturligtvis oxå med i utbrytargruppen och jag hade med tipset i bakhuvudet under loppet. Jag drog heller inte med honom hem. Den rackarn ställde av mig och oss andra i gruppen med 4 varv till mål... Sedan fick jag stryk med en halv cykellängd i spurten om 2:a platsen. 3:a iaf och det var kul att få kliva upp på podiet för första gången denna säsong. Speciellt efter två fjärde och en femteplats i inledningen av densamma.

Efter målgång på ett kvälls-gp och även en bra stund in på kvällen så är man ofta uppe i varv. Den stackars pumpen tickar på ganska friskt innanför västen vilket medför att det inte är helt lätt att möta John Blund. Därför blev det efter loppet igår en sväng till biosalongen här i stan tillsammans med mina lagkompisar Germen och Niels. Filmen Fighter var på duken, boxarfilm med Mark Walhberg och Christian Bale i rollen som hans sköna broder. Motgång och framgång, starka relationer och i mitt tycke rackarns god humor... Gå o se!

6 kommentarer:

  1. Bra där! Är det vanligt med varvning av klungan vid så korta lopp?

    Såg själv The Fighter för ett par dagar sen och tyckte den va ganska bra.. Fick inte Bale Oscar?

    SvaraRadera
  2. Nja, de händer ibland på gp-lopp men inte speciellt vanligt tror jag. De va första gången som jag är med och varvar klungan. Ett varv tog lite drygt 2 min att åka så luckan var nått sånt.

    Ingen dålig koll du har! Bale fick oscar, bästa manliga biroll.

    SvaraRadera
  3. Vackert Henke man! Grattis! Dubbar man film i Hollandet eller? Kan tänka mig Walhberg snacka som om att han hade gröt i munnen :)

    Må väl och gasa på!

    SvaraRadera
  4. Alltid fint att ha dig på podiet Henke!!
    Vi saknar dig.

    SvaraRadera
  5. Tack Danneman! Här körs det med textning på dutch så Wahlberg fick hålla låda med sin egna stämma och jag fick utbildning på samma gång.

    Dan och Johan, jag saknar er och baren! Njut som rackarn av eran ledighet. Hoppas vi ses i sommar.

    SvaraRadera