söndag 24 april 2011

Åstorp GP

Efter några fantastiskt härliga dagar hemma i ett vårsoligt Borås är jag idag och imorgon på plats i Åstorp i Skåne för att köra två race i min hemmaklubb Borås CA´s färger. Ett kortare GP-lopp idag som uppvärmning inför morgondagens cirkalisa 20 mil.
Loppet idag var på en varvbana, 14 rundor á 3.5km. Min lagkompis Jocke Åleheim som är lika bra och stabil året om kom iväg i en utbrytning tillsammans med Gingsjö från Vallenutna med ca tredjedelen kvar av racet. Då det var en skaplig backe upp till mål så sa vi till varandra i Borås att "vi sitter ju med den bästa ridern där framme och är hur nöjda som helst". Bara att bevaka de övriga och inte släppa iväg nått farligt så skulle vi få fira seger. Så blev oxå resultatet, Jocke Ålaskinn spännde vaderna i roten på backen upp till målet och saken var klar. Snyggt Jocke! Bakom tätduon gjorde Ove och Edvin ett uppdrag upp i backen för mig. Jag lyckades knipa 3:e platsen före Edvin. Tack Gubbar!
Imorrn är det alltså dags igen, då andra deltävlingen i svenska cupen. Edvin i gult och solen som sägs ska skina på oss hela dagen. De blir gött. Bara att ge gas!


                  Ingen dåligt prestigefylld skyltspurt och heller inget dåligt ställe...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar