söndag 15 januari 2012

Lite nytt & Lite gammalt

Hallå ja!
Det var ett tag sen bloggen gjorde nått väsen av sig men så nu tänkte jag att det var dags att vakna till ur vinteridet och berätta lite vad som sker.
Jag är just nu nere i varma och sköna Puerto Rico på Gran Canaria med mitt nya lag Team CykelCity.se för två veckors träningsläger. Det är fantastiskt skönt att komma ner hit, bli bortskämmd och bara träna ihop med laget och lära känna alla bättre och bättre.
Många som kan tänkas läsa denna blogg har troligen snappat upp att jag alltså bytt lag från ifjol då jag körde i Holländska Hepro NWVG resp. Borås CA. Jag har haft en fantastisk tid och väldigt roligt i båda dessa lag och vill passa på att oxå här rikta ett stort TACK! Dels till Borås CA där jag kört sedan 2006 under Fredrik Lindströms och även en tid Mattias Carlssons regi. Jag kan skriva länge om tiden i Borås men det tar en annan gång..  Ett Stort Dank je wel även till Holländarna i Hepro NWVG för ett grymt roligt år!
Men så när jag i höstas fick frågan av Aike Visbeek (sportdirektör i Cykelcity.se) om jag var intresserad av att köra med dom och Aike pressenterat program, upplägg osv så fick jag en skön släng av motivationssleven. Det känndes jävligt roligt och en utmaning jag ville ta. Det kommer tex bli mycket tävlingar i Holland/Belgien vilket passar mig bra och jag verkligen gillar. Emellanåt dessutom på en högre nivå än jag kört tidigare. Jag ser mycket fram emot året som precis dragit igång!

Tanken är att jag nu efter en tids bloggips ska få bättre fart över tangentbordet igen. Hoppas ni vill följa vad som sker här framöver.

So long för nu...

2 kommentarer:

  1. Det var fan på tiden att du återupptar bloggen!

    Jag firar detta med en espresso och lite nybakad sockerkaka (den hemliga ingrediensen är lätt-kvarg).

    SvaraRadera
  2. Du vet minnsann hur man firar broder. Spara en bit :)

    SvaraRadera