måndag 4 juni 2012

Philly

Igår var det så dags för HC tävlingen Philadelphia international championships. 200km fördelat på tre korta startvarv, sju längre varv med "the wall" som var en brant rackare till backe med ett satans publiktryck, Häftigt! Slutligen avslutades loppet med fem st småvar även här med en fanatiskt hejandes publik. Hur gick de då? Vi hade en bra gameplan inför loppet. Jag skulle täcka attacker i början och försöka komma med i morgongruppen. Efter 70km kom en grupp iväg med en av våra amerikaner, Bobby representerad. Så långt allt väl. Sen vart det tyvärr både stolpe o ribba ut då dom vi sparade för dagen Ahlstrand o Micke fick problem med mage samt synade asfalten. Shit happens och jag tillsammans med Philip var de av våra som fanns kvar där framme när det drog ihop sig till Grand finale. United Healthcare satte upp laget och körde in gruppen som va före och det blev spurt. Philip hjälpte mig med vad han hade för att jag skulle kunna spara lite av min pasta för att va med o sprinta men även jag hade bränt lite för mycket av krutet under loppet för att positionerna mig och spurta bra så jag kom inte längre än till en 22:a plats. Nåväl nu styr vi mot Frankrike och Ronde de L'oise som drar igång på Torsdag. Dags för nått bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar